De kans om door de bliksem getroffen te worden is eigenlijk behoorlijk klein – minder dan één op de miljoen. Met andere woorden, het winnen van een jackpot zoals de Powerball of Mega Millions is een veel moeilijker prestatie dan door echte bliksem getroffen worden, wat voor één man in New York volkomen verbijsterend bleek te zijn – uit de eerste hand.
Man Gets Hit By Lightning – Gets Up and Buys Himself a Lottery Ticket
De man werd door de bliksem getroffen en van zijn voeten geslaan, maar wist zonder ernstige verwondingen weg te komen, en haalde zelfs de moed op om niet lang na het vreemde voorval een loterijticket te kopen.
Vorige donderdag liep Thomas Fahmy gewoon naar een tandartsenafspraak in Staten Island toen de bliksem hem in zijn voet raakte, en beelden van een deurbellamera legden het moment vast.
Over het voorval zei Fahmy: "Ik ben die dag wat eerder uit het kantoor vertrokken om naar een tandartsenafspraak te gaan, en ik wachtte tot het weer was gekalmeerd, geen zware regen. Ik zei: 'Het is mijn tijd om te gaan,' maar dat gebeurde."
Hij werd tegen de grond gegooid, maar herstelde zich snel en kon zichzelf overeind helpen. Toen hij het verhaal vertelde, vroegen veel mensen zich af of hij het bewustzijn had verloren, bijvoorbeeld, maar dat was niet zo.
Mega Millions Ticket Pays Niet Uit
Het wordt echter door de bliksem getroffen is geen kleinigheid, en Fahmy herinnert zich de ervaring levendig. Het is een cascade van gevoelens die in hetzelfde moment plaatsvinden – van tintelen naar gevoelloosheid naar pijn – een soort brandend gevoel zoals hij het beschrijft.
Hij kon hulp krijgen van het huis van een buur en werd vervolgens naar een ziekenhuis gebracht waar artsen hem vrij verklaarden van ernstige verwondingen zoals brandwonden of iets dergelijks. Hem werd geadviseerd gewoon meer vloeistoffen te drinken, maar hij werd voor observatie opgenomen.
Natuurlijk nam Fahmy dit als een teken en kocht een Mega Millions loterijticket, en het zou inderdaad een zeer buitengewoon verhaal zijn geweest om te vertellen, alleen als zijn ticket niet zou winnen. Fahmy is nu één van ongeveer 400 mensen die jaarlijks door de bliksem getroffen worden.