Bethropic

Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon

나른한노트0 weergaven
🌐 Originally written in Korean· AI translationView original

Ik wilde het gebruiken als een weekend boerderij met de kinderen, en soort van als privé campingplaats

Ik kocht een klein stukje grond waar je de zuidelijke Han-rivier kunt zien

We hebben een vrijstaand huis met moestuin als second home waar we in het weekend naar toe gaan,

maar daar hebben we ook een schuur en een huis, dus we hadden eigenlijk geen truck nodig

Maar nadat ik grond zonder iets erop had gekocht, realiseerde ik dat ik een truck nodig had voor het verdichten van de grond,

verschillende landbouwmachines, meststoffen, grind en dergelijke die moeten worden vervoerd

dus voor het eerst ging ik serieus nadenken over het kopen van een truck

Ik wilde graag een Amerikaanse pickup truck zoals een Chevy Colorado,

maar we hebben besloten om niet meer veel geld aan auto's uit te geven,

dus mijn vrouw en ik besloten om een binnenlandse commerciële voertuig te kiezen

In eerste instantie viel de Ssangyong Musso EV me op, dus ik ging naar de showroom en sloot een contract,

maar het is een auto die ik maar eens per week gebruik als ik naar het platteland ga,

en voor een auto die alleen maar wordt gebruikt om spullen in te laden en rond te rijden, 50 miljoen won ervoor betalen

voelde echt zonde

Dus ik koos uiteindelijk voor een Korando Sports

Screenshot_20260413_071642.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

Het was ouder en dus goedkoper, maar het had niet veel kilometers op de teller,

en het zag er eigenlijk best mooi uit, niet in saaie kleuren

Het voertuig werd zaterdag geplaatst en ik belde zondag

Maar het was duidelijk een vrouwelijke dealer, toch nam een man op toen ik belde?

Van dat moment af aan voelde ik dat er iets vreemd aan de hand was

Vanaf hier zal ik de mannelijke verkoper A noemen

Ondanks alles waren er geen vergelijkbare auto's in dit prijssegment, dus maandag

ben ik direct met de Cabasso-monteur naar Bucheon gegaan

Zoals verwacht was er geen vrouwelijke verkoper, dus A kwam me helpen

20260413_100431.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

Maar toen ik daar aankwam, had hij de auto's zo geparkeerd dat ze voorkant-achterkant stonden, en vroeg hij me de auto te controleren

Ik zei dat ik interesse had als de auto in orde was, dus vroeg ik hem minstens één keer rond te rijden op het parkeerterrein

Hij ging aarzelend akkoord

Ik kon net de inspectie afmaken

20260413_103522.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

Eigenlijk was de auto in goede staat

De bushings onderaan zagen er goed uit, geen olie- of vloeistoflekkage in de motorruimte

De bandenconditie was prima, het enige wat gerepareerd moest worden was de vooras aan de bestuurderszijde

Er was een lichte olielekkage in de gelijksnelheidsas-reden

Omdat de auto er goed uitziet, wil ik een contract tekenen zodra de bijkomende kosten zijn afgesproken

De vrouwelijke verkoper die op EnCar staat is zijn vrouw, dus zei hij dat ik

gewoon een contract met hem kan tekenen???

Dus ik vroeg A om zijn werknemersidentificatie te laten zien, en zei dat we het contract onder zijn naam moeten schrijven, niet onder zijn vrouw

hij zei dat hij een kantoor in Incheon had

en zijn werknemersidentificatie daar was, en dat hij niet onder zijn eigen naam kon tekenen

en het contract kon schrijven

Hier begint het weer moeilijk te worden

Dus het was moeilijk voor mij om het contract op die manier op te stellen,

dus ik vroeg minstens dat zij haar man zou bellen om het te bevestigen

en toen ik zei dat we het contract moesten schrijven met de naam van iemand wiens personeelskaart was geverifieerd,

stelde de B-dealer uit het kantoor, zij het met tegenzin, zijn personeelskaart ter beschikking

en bevestigde het via een gesprek met zijn vrouw,

we schreven het contract met de naam van de B-dealer

die B-dealer kwam ook erg grof naar buiten en vulde zijn persoonlijke gegevens en

handtekening in en ging weg

en voordat we het contract schreven, controleerden we eerst de bijkomende kosten

de transferkosten waren ongeveer 260.000 won maar stonden voor 450.000 won geschreven

dus ik zei dat ik had gezien dat de transferkosten ongeveer 260.000 won waren

en hij vroeg waar ik het had gezien en zei dat hij niet wist welk bedrag eruit zou komen

ik liet hem alles zien op Encar en vroeg om een kasbon voor het verschil en

terugbetaling, maar hij zei niks

er waren ook andere zaken met betrekking tot commissies, maar dit

wordt te lang, dus sla ik over

20260413_191139.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

20260413_192404.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

20260413_192617.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

na alles zo af te ronden ging ik naar huis

zelfs ik was gespannen geweest, dus ik was erg moe

Screenshot_20260414_150117_Messages.jpg Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon gisteren

uiteindelijk belde hij vandaag dat hij het verschil in transferkosten terugbetaalt

als ik het niet goed had geweten, zou hij me hebben opgelicht, toch?

Dit was aanleiding voor het besluit om voortaan niet meer naar tweedehandsautohandelaars te gaan

Dank u voor het lezen van dit lange bericht

Ervaring met tweedehandsautohandel in Bucheon

Reacties (1)

• 부천 중고차매매 후기라고 하면서 실제로는 트럭 구매기네요 ㅋㅋ 딜러들의 꼼수가 정말 많긴 한데 이전비 차이 꼭 확인하지 않으면 손해보기 쉽군요.