Nursulton Ruziboev zal proberen de puzzel op te lossen die Michael "Venom" Page is wanneer de twee middleweight-kanshebbers op zaterdag botsen in het speerpunt van UFC Fight Night Parijs.
Ondanks dat Page 39 jaar oud is, lijken zijn beroemde snelheid en onnavolgbaarheid even goed te zijn als altijd, want hij gaat deze wedstrijd in met een winstreep van drie gevechten. UFC odds geven hem momenteel een 61% kans om tegen Ruziboev te winnen.
Het is zeker een intrigante style clash, maar ik zet in op "MVP" om opnieuw zijn tegenstander te frustreren en fouten uit te buiten in mijn officiële Michael Page vs. Nursulton Ruziboev predictions en gratis picks voor 5 september.
Michael Page vs Nursulton Ruziboev predictions voor UFC Fight Night
| Pick | Waarschijnlijkheid |
|---|---|
| Wie wint: Michael Page | 61% |
| Top pick: Fight gaat niet de volle afstand | 42% |
| Prop: Page wint via TKO | 18% |
Wie wint Michael Page vs Nursulton Ruziboev: Page moneyline (61% Waarschijnlijkheid)
Michael Page vsNursulton Ruziboev
Sept. 5 • UFC Fight Night Prop pick
Page moneyline (61%) Trade at
Als Page dit gevecht staande kan houden, zal hij een enorm voordeel hebben in striking, aangezien hij net een trio van meer geloofwaardige tegenstanders in zijn laatste drie gevechten heeft verslagen.
Als meester in timing en afstandsbeheer zal het een moeilijke taak voor Ruziboev zijn om hem in te halen en takedowns veilig te stellen, wat hij vrijwel zeker zal nodig hebben als hij dit gevecht wil winnen.
Dit gevecht komt neer op het snelheidsvoordeel, en hoewel Page 39 jaar oud is, heeft hij nog meer dan genoeg om comfortabel rond de trage en zware Ruziboev te dansen.
Michael Page vs Nursulton Ruziboev top pick: Fight gaat niet de volle afstand (42% Waarschijnlijkheid)
Sept. 5 • UFC Fight Night Prop pick
Fight does not go the distance (42%) Trade at
Ongeacht wie wint, dit gevecht voelt alsof de winnaar een manier zal vinden om het gevecht over de afstand af te maken.
Voor Page geldt dat hij 13 carrièrezeges heeft via knockout, en hoewel zijn vier UFC-overwinningen allemaal via beslissing zijn gekomen, lijkt de lange-man-verdediging van Ruziboev op maat gemaakt voor hem om geraakt te worden door Pages karakteristieke rechterhand.
Aan de andere kant heeft Ruziboev een 92% finishrate in 37 carrièrezeges, wat 21 submissionoverwinningen inbegrepen. Zijn enige echte kans hier is om takedowns veilig te stellen, en als hij dat kan doen, is er een redelijke kans dat hij een submission kan grijpen.
In beide scenario's gaat dit gevecht waarschijnlijk niet naar de jurering.
COVERS INTEL: Ondanks dat Ruziboev twee inch langer is, is het eigenlijk Page die drie inch reikwijdte voordeel heeft.
Michael Page vs Nursulton Ruziboev prop: Page wint via TKO (18% Kans)
5 sept. • UFC Fight Night Prop pick
Page wint via TKO (18%) Trade bij
Voordat hij bij de UFC tekende, had "MVP" een respectabele 76% finishrate in zijn carrière, met 62% daarvan via knockout. Hij heeft zeker de mogelijkheid om terug te keren naar zijn afmaakstijl, maar laatst heeft hij veel kritiek gekregen omdat hij slechts het minst mogelijke doet om gevechten te winnen.
Ik verwacht een agressievere versie van hem in deze situatie nu hij tegen zwakker competitie aantreed, en ook voelt hij de druk om een spannend gevecht voor de fans af te leveren.
Michael Page vs Nursulton Ruziboev odds
| Methode van Overwinning | Michael Page | Nursulton Ruziboev |
|---|---|---|
| Om direct te winnen | 64% | 39% |
| Om te winnen via KO/TKO | 22% | 13% |
| Om te winnen via beslissing | 47% | 23% |
| Winnen via submission | 3% | 17% |
| Totaal rondes | Over 2.5 63% |
Under 2.5 42% |
Odds per 9-4.
De Page by decision prop lijkt het waarschijnlijkst op basis van recent form, maar ik voel deze knockout prop voor hem tegen veel interessantere odds.
Ruziboev is in zijn carrière slechts eenmaal knocked out geweest, maar het schrijft zichzelf. Hij is in twee van zijn laatste vier gevechten ernstig geraakt of knock down geweest, en het lijkt waarschijnlijk dat hij zich in een grote klap zal laten meeslepen die hem snel neer zal leggen. Ik hoop dat dit het moment is, want ik zal erop gokken.
Michael Page vs Nursulton Ruziboev tale of the tape
| Michael Page | Nursulton Ruziboev | |
|---|---|---|
| 39 | Leeftijd | 32 |
| 6-foot-3 | Lengte | 6-foot-5 |
| Middleweight | Gewichtsklasse | Middengewicht |
| 79 inches | Reach | 76 inches |
| 25-3 | Record | 37-9-2 |
| 13 | Wins by KO | 13 |
| 3 | Wins by submission | 21 |
De meest interessante statistiek is dat Page een voordeel van drie inch reach heeft ondanks dat hij tegen een tegenstander vecht die 6-foot-5 is, maar de belangrijkste statistiek voor mij is het aantal gevechten dat Ruziboev als professional heeft. Op papier is hij zeven jaar jonger dan "MVP", maar in fightersjaren hebben de 50 pro-gevechten hun tol geëist, en hij is waarschijnlijk niet de frisser man.
Om de zaken in perspectief te plaatsen: er zijn bijna 800 atleten op de huidige UFC-roster, en Ruziboev is nummer 3 op het gebied van meeste gevechten. De andere twee, Bobby Green en Jim Miller, zijn in hun 40s.